måndag 20 oktober 2008

Sleepless in Seoul


(Ingrid:) Vi har ju glömt att klaga över jetlag:en. Alla säger att det är när man reser åt det här hållet som det är värst och jag säger inte emot. Vi är inte helt anpassade ännu, särskilt inte Oskar. Och jag som trodde det var enklare för barn! Igår kväll gjorde vi en snygg grej. Jag lät bli att gå och lägga mig vid 22 trots att jag var helt groggy och Olle, som somnade när han nattade Oskar, gick upp igen. Då fick vi den briljanta idén att gå upp på hotellets tak och titta ut över den neonbelysta staden (bilden). Månen var stor och orange och vi såg staden ovanifrån åt alla håll, det var fint. Men sedan var vi såklart superpigga som straff och kunde inte somna. Strax efter midnatt när vi precis höll på att somna så vaknade Oskar ... Och vilken mardrömsnatt det blev. Jag var alldeles för nära att ta till våld mot Oskar efter fyra timmars hoppande på sin madrass. Som tur var hade vi vår lilla DVD-spelar med oss och han låg och tittade på Horton (TACK, Helena!) ett par gånger på raken. Men i kväll får han vara uppe så länge han vill, bara han sover i ett sträck sedan.

Inga kommentarer: