söndag 26 oktober 2008

I morgon blir jag storebror




(Oskar:) I dag gick vi bredvid en å som man inte fick fiska eller plaska i. Trist! Jag orkade inte gå för det var för tråkigt. Då skrattade några gubbar i blanka kostymer länge åt mig när dom gick förbi. Sedan fick jag en kaka och ett hopprep, då blev det roligare. Men morfar och mormor är roligast, dom leker affär med mig.

I morgon ska jag träffa min fostermamma. Det är ett väldigt tjat om det, som om jag inte hade full koll. Och sedan ska vi hämta min lillasyster. Mamma och pappa säger att jag inte får ha kvar några mynt i min affär (kassaapparaten är en tomkartong som min nya polisbil låg i) för dom kan lillasyster sätta i halsen. Dom säger att Matilda kan vara väldigt ledsen när vi har hämtat henne. Då ska jag trösta henne. Tydligen var jag också jätteledsen när mamma och pappa hämtade mig i Korea, särskilt på flygplanet hem till Sverige. Men det kan jag inte riktigt tro på, för det är ju jättekul att flyga! Fast då var jag en liten bebis. Lillasyster är större men inte lika stor som jag för jag är storebror. Just nu håller jag på att dra runt mormors resväska i hela lägenheten för jag är ute och reser. Om du har tråkigt någon gång kan du få ett tips av mig. Ta en resväska och låtsas att du är resväskbärarspindelmannen (eller någon annan resväskbärarman av egen modell) och spring runt med den största väska du hittar. Varje gång du stöter på hinder av mänsklig modell skriker du "hokus pokus" så försvinner dom. Det är rätt kul, i alla fall dom första timmarna. Sen blir man lite svettig och ramlar och slår sig. Nu har jag inte tid att skriva mer. Hej då!

Inga kommentarer: