onsdag 15 oktober 2008

Hotelltrassel stressar

(Ingrid:) Ända sedan vi kom hem från Korea för tre år sedan tänkte vi att nästa gång, då ska vi bo på Hotell President, ett hotell som många svenska adoptivföräldrar väljer och som ligger extremt centralt i Seuol. Men det är fullbokat! Vabien, ett närliggande hotell, som många varit mycket nöjda med, har också fullt. Det är tydligen en japansk helg den 17-18-19 oktober, just när vi kommer dit och det gör att hotellen är fullbelagda. Just nu väntar vi på bekräftelse på ett tredje ställe, Koreana, och jag är inte alls glad över detta. Koreana är säkert jättefint, det är inte det, men det blir 14.000:- dyrare och detta för ett par vanliga små dubbelrum. Dessutom måste det betalas i förskott - !!!! Jag tyckte det var så bra att vi skulle kunna välja att äta frukost på rummen och så ibland ... för både President och Vabien hade kylskåp, pentry etc men nu är vi snuvade på både det och de extra pengarna. Jag hade absolut kunnat tänka mig att boka hotell själva som förra gången, men nu reser vi 5 pers och MÅSTE vara garanterade ett rum när vi kommer fram (särskilt som vi landar 05:30 och behöver någonstans att ta vägen).

Vi reser i övermorgon och nu är klockan 17:40 i Korea så alla har gått hem för dagen ... det finns ingen tid till att leta alternativ! Så det är bara att bita i det sura äpplet och tacka ja till det vi kan få. Fyyy vad jag inte hade tid eller lust att krångla med detta! Jag har galet mycket på jobbet och måste bli klar med allt, har inte tid att jobba över för då hinner jag inte förbereda allt hemma... Resultatet är att jag helst av allt bara vill lägga mig ner på golvet och gråta en skvätt, bli klappad på huvudet och få höra "det ordnar sig, du behöver inte bli klar med ett enda av jobben du håller på med förrän i december/varsågod, här får du 20.000 kronor i present/du kommer mirakulöst att hinna bli klar med allt hemma utan problem och ändå hinna sova hela nätterna".

Inga kommentarer: