torsdag 16 oktober 2008

Ditresan


Många frågar: När åker ni?
Svar: Planet går klockan 07:50, fredag 17/10.
Först flyger vi till München (två timmar) och sedan till Seoul (11 timmar).

Vi ska ha checkat in klockan sju i morgon bitti och jag undrar hur vi tänkte när vi bokade den tiden ... I stället för att sova bort några timmar på planet nattetid så är vi på resande fot precis hela dagen. När vi kommer fram till hotellet, cirka nitton timmars efter att vi lämnade hemmet, så kommer klockan vara mitt-i-natten för oss men pigga 07:00 på morgonen lokal tid – och troligtvis får vi inte hotellrummet förrän runt 18:00! Hmmm. Vad pigga vi kommer att vara. Det ska hursomhelst bli spännande att se hur länge Oskar håller igång, jag tror han kommer tycka det är jättekul att flyga. Fast själv längtar jag allra, allra mest efter att få komma in på vårt 125 kvadrat stora "rum" på hotellet (det är större än vårt hus hemma, haha!).

Nu har jag en hel del jobbande och en hel del packande kvar. Sakta men säkert faller allt på plats, om än i sista sekunden – vi har nu fått telefonnumret till Adoptionscentrums kontakt i Seoul, fått låna en större resväska av Anne och Anders, Olles kostym är hämtad från kemtvätten och min hett efterlängtade nya fantastiska digitalkamera har äntligen kommit. Check!
/Ingrid

1 kommentar:

Cloudberrygirl sa...

Oj, en hel dag i Seoul på jetlaggiga ben... ni får väl picknicka i nån park och hoppas på att det verkligen ÄR 26 grader varmt! Å, vad jag också vill följa med - har ni nån plats över?

/Britta