onsdag 29 oktober 2008

Nattkonversation

(Ingrid:)
Precis när jag hade somnat:
- Mammaaaaa! Jag kan inte sova!
- Mmpfhh ... jag kommer ... (sätter på en film - tack gode gud för vår bärbara lilla dvd som jag ställde in i Oskars rum)

Tio minuter senare:
- Mammaaaaa! Jag är kissnödig!
- Mmpfhh ... jag kommer ...

Tio minuter senare:
- Mammaaaaa! Jag är bajsnödig!
- Mmpfhh ... jag kommer ...

Tjugo minuter senare:
- Mammaaaaa! Filmen har stannat!
- Mmpfhh ... jag kommer ...

Tio minuter senare:
- Mammaaaaa! Jag vill spela spel!
- Mmpfhh ... näää ...

Tio minuter senare:
- Mammaaaaa! Jag vill gå ner!
- Mmpfhh ... näää ...

Tre toalettpauser och två filmer senare var det omöjligt att få sova mera. Men så lät Olle, som är en ängel, mig sova lite när han gick upp med båda barnen. När jag försökte återgälda tjänsten genom att bada båda barnen samtidigt så slutade det med att Matilda fick total panik för att han varit utom synhåll i en kvart. Efter totalt kaos i badrummet i källaren fick tre familjemedlemmar ta sig droppande blöta upp till övervåningen för att den minsta av oss grät otröstligt över att den enda bra människan kvar på jorden låg och sov. Som tur var lugnade hon snabbt ner sig och nu har hon och Olle sovit ett par timmar.

Inga kommentarer: