söndag 19 oktober 2008

Barnkära koreaner


(Ingrid:) Alla älskar barn här. Oskar blir gullad med av alla möjliga och får till och med presenter av affärsinnehavare. Han tar det bra. Det var lite lustigt idag på tunnelbanan bara när två gamla damer satt på var sida om Oskar och pratade för fullt med honom utan att han förstod ett ord. (Det hade i och för sig inte spelat någon roll om de faktiskt hade pratat svenska, för han var helt absorberad av den nya radiostyrda polisbil - som låter hemskt, har vi nu märkt - som han hade i knät.) Tanterna måste ju hört lite illa, för han sade något på svenska och de verkade förstå! Det är inte alltid folk förstår att vi är hans föräldrar. I det här fallet hajade de till först när vi sade "Oskar kom, vi ska gå av nu!". Annars stirrar en del som tokiga när de ser oss västerlänningar med ett koreanskt barn.

2 kommentarer:

Helena sa...

Hej!

Hoppas att allt har gått bra idag och att maskeradkläderna gick hem hos fosterfamiljen!

Kram
H

Ingrid + Olle sa...

Maskeradkläderna var nog overkill, men jag gjorde inte bort mig iallafall. Fast jag hade en knapp som kröp ur knaphålet, mitt i dekolletaget så att säga, som jag fick knäppa lite raskt tre gånger under besöket. Kunde blivit riktigt pinsamt.
Kram
i.