måndag 20 oktober 2008

En lillasyster!!


(Oskar:) Äntligen!... tänk att det kan ta så lång tid att få morsan och farsan att somna. Jag drack min välling, lyssnade på den förbannade sagan och blundade i en evighet...sen kom det... morsans snarkningar och farsans diskreta sov-ljud (som är både maskulint och coolt). Sen var det bara att gå upp och skriva sin egen blogg. Det verkar ju rätt kul, morsan verkar ju tycka det i alla fall.

Innan jag kollar på min nya favvofilm ("Horton") en gång till så ska jag berätta om resan hittills.

Först slet dom upp mig mitt i natten och sa att "nu är det morgon" (Förtroende? lättlurad?) ja, ja, jag följde med. Vi tog bilen till en flygplats där alla såg trötta ut. (konstigt! Det var ju "morgon" Dahh!) Sen åkte vi med ett flygplan några timmar. Det verkar farligt med flygplan. Dom flesta vuxna började plötsligt prata helt obegripligt, som tur var kunde jag fortfarande förstå morsan och farsan. Vi landade till slut och sedan satt vi och väntade i en oändlighet på ingenting. Sen klev vi ombord på ett annat flygplan som var ganska ballt. På varje stol hade en elefant hängt ett av sina öron på tork. Där kunde man leka elefant och tuta. Mamma och pappa försökte påstå att det var mitt i natten men det var det inte, för då är man ju trött!

Sen kom vi fram till stället som heter Korea (eller IKEA eller nåt) och när vi kom dit visade det sig att vi blivit lurade. Det var ingen Matilda där, bara ett hotellrum med en säng för lite. Det finns en bra sak dock med hotellrummet. När man ropar "tänd!" i hallen tänds lampan om man samtidigt tar ett jättehopp rakt in i hallen. Toppen! Varför är det inte så hemma? Sen var allt jättejobbigt och sen fick vi sitta och sova i en bil tills vi kom hem till Matilda. Mmmmmmaaaatildaaa! Hon var jättefin! Hennes fosterpappa var också snäll men Matilda var den finaste. Jag ville krama henne hela tiden men farsan hade sagt att jag måste vara jätteförsiktig. Till slut kramade jag henne ändå. Det var toppen. Hon drog mig i håret och vi blev kompisar. Jag tror hon längtar efter mig nu.

Oj! Nu verkar det som att morsan vaknar, bäst att gå och lägga sig.

God natt kamrater!

2 kommentarer:

a&a sa...

Hej Oskar!

En så fin lillasyster du fått. Farmor tycker hon är jättegosig.
Så konstigt att pappas snarkningar har ändrat sig så helt och hållet. Tidigare brukade det låta som ett medelstort sågverk när han sov.

Nu är det nästan en hel vecka innan du får ha Matilda hos dig. Passa på då och shoppa loss riktigt ordentligt i Söul. Mamma och pappa har säkert så mucket i huvudet just nu, så dom bjuder nog inte så mycket motstånd. Tips kan vara: en synt, ett dataspel, en egen TV med video och en liten motorcykel med riktig motor. Det skulle väl vara något?

Sen får du visa Matilda för oss när du kommer hem.

Kram från farmor och farfar

Monika sa...

Grattis Oskar till världens finaste lillasyster! Du kommer att bli värlsbäst som storebror! Johannes är glad att du också har en lillasyster nu: "sammadan som Lina". Kram Monika och Johannes