fredag 16 januari 2009

Reklamavbrott

(I:) Det blir inte så mycket skrivet just nu. Det beror mest på att vi inte får sova ordentligt, med följden att vi hasar runt som hålögda vrak (vrålögda hak?) på kvällarna och knappt ens orkar plocka undan disken i köket efter att barnen har somnat. Orsaken är Matilda, som har börjat stöka runt i sängen hela nätterna. Hon har gjort om oss båda till hinderbana och vill också gärna vara glatt klarvaken i flera timmar mitt i natten. Eller så borrar hon in huvudet i halsgropen på en. Vilket vore rätt så mysigt om det inte vore för att hon kontinuerligt krafsar på en med sina små naglar så man snart får köttsår i höjd med nyckelbenet. Tröttheten drabbar Olle värst, jag får ju glida iväg till jobbet och jobba med reklaaaaam hela dagarna istället för att höra gnällig flicka dagtid. Men trött är jag.

När jag nu har jobbmössan på mig så ska jag passa på att göra reklam här också och tipsa om de finaste kuddar man kan tänka sig. Vi har nöjet att känna Johanna och Stina, två formgivare med passion för inredning och hantverk. De har startat företag och säljer bland annat kuddar där de återanvänt gamla vackra tyger och broderier som de hittat på loppisar och auktioner. På detta sätt lyckas de ge fantastiska och välgjorda gamla handarbeten ett nytt liv. Dels säljer de unika kuddar som bara finns i ett enda exemplar, dels vintagekuddar som finns i 2-10 ex och så retrokuddar som är gjorda av nya tyger med gammalt mönster.

Jag vill rekommendera alla att gå in och kika på deras produktion på pillowmine.com. Kuddarna är mer välgjorda än vad som går att återge på en datorskärm, vill-ha-faktorn är enorm när man ser dem "live". Köper man en av deras kuddar blir man ägare till något unikt!

Vi är själva lyckliga innehavare av tre retrokuddar. Men jag har mååånga andra på önskelistan ...

Matildas fina kudde, med små asiatiska flickor på.
 
 Oskar har släpat runt sin ufo-kudde vart han än har gått i flera veckor. 
Min kviltade kudde har svart sammetsbaksida och snyggar till hela vardagsrummet!

1 kommentar:

Alison sa...

Åh, era stackare. Jag sitter och nickar igenkännande. Är så himla trött på att vara trött! Själv har jag köpt boken Somna utan gråt (No-Cry Sleep Solution). Hoppas den gör nytta.

Kuddarna var superfina, ska absolut gå in och kolla! Vi håller på med en minimakeover av vardagsrummet, se min blogg!

Kram på er och hoppas ni får lite mer sömn i helgen.