måndag 26 januari 2009

Maskeradbarn



(I:) Matilda älskar att gå omkring med något på huvudet. Filtar, mössor, en pyamas – ja, vad som helst som går att dra över huvudet. Jag vill gärna inbilla mig att det är en begynnande vilja att klä ut sig, för det tyckte jag själv var enormt roligt när jag var liten. Jag har vid det här laget i sann hamsteranda ett par flyttkartonger fulla med utklädningskläder, så det finns en guldgruva att ösa ur för det barn som vill klä ut sig till troll/spöke/sjörövare/prinsessa/panda/påskkärring/50-60-70-80-talist eller något annat. Än så länge brukar Matilda mest gå omkring med en strumpa (!) på nacken (det har jag nog skrivit om tidigare). Men här var hon i sjunde himlen när det dök upp en massa fina julklappskläder. Roligare att ha PÅ sig än sig, om du förstår vad jag menar ...

Inga kommentarer: