onsdag 5 november 2008

Min fostermamma


(Oskar:) Många frågar om min fostermamma så det är väl bäst att jag berättar! Först så åkte vi tunnelbana jättelänge. Sedan träffade vi min fostermamma innan vi skulle hämta lillasyster. Min fostermamma var snäll. Hon sa att hon kom ihåg mig och att jag var den sista bebisen hon tog hand om så jag var extra speciell. Hon tyckte att jag hade blivit så stor och att jag såg ut precis som hon trodde att jag skulle göra. Hon kände igen mamma och pappa också. Och så gav hon mig en jättehäftig bil. Den åkte runt, blinkade och spelade koreansk popmusik. (Fast den gick sönder på hotellet senare när jag råkade dra isär den.) Hon sa att hon hade gett en keps till det förra fosterbarnet hon hade träffat igen, men den hade han inte tyckt var något kul alls så då hade hon lärt sig att det var bilar man ska köpa! (Vad annars?!) Hennes sonson hade varit med och valt bilen som jag fick. Min fostermamma sa åt mamma och pappa att dom måste lova att komma och hälsa på igen nästa gång vi kommer till Korea och det lovade dom (fast dom sa sen att hon kommer vara runt 70 år när vi åker dit igen). Hon fick ett fotoalbum av oss och svensk choklad. När vi skulle gå så fick hon en kram av mig, det blev hon gladast av. Jag vill gärna träffa henne igen.

Inga kommentarer: