söndag 15 februari 2009

Köksrenovering, del 1

(I:) Nu drar köksrenoveringen igång. Inte så smart tajmat med småbarn och föräldraledighet kanske, men det är för opraktiskt att vänta. Den främsta orsaken till renoveringen är att vi har för litet kylskåp. Det är en traditionell kyl/frys där hälften är frys och det gör att vi kan handla till max tre middagar innan kylskåpet är proppfullt. Det funkar dåligt med två barn. Och det går inte att ha blåbärssylt, hallonsylt OCH pannkakssylt hemma, vilket är alldeles ohållbart när man är pannkaksgräddardrottning som jag.

För att få plats med ett större kylskåp måste vi flytta runt allting i köket och bygga en ny vägg där spisen stod förut.

Vi har börjat riva. Det momentet är riktigt, riktigt roligt. Och jag börjar ana varför våra barn vill riva grejer hela tiden ...

Missnöjd flicka vill bli insläppt och riva hela köket.

2 kommentarer:

Alison sa...

Allvarligt talat, ni måste ju vara masochister.

Visserligen har jag ingen bra alternativ lösning på era köksproblem (mer än att flytta), men herrejäklar, ni har precis varit sjuka och eländiga allihopa och nu drar ni igång en renovering.

Jaja, jag håller tummarna för att ni håller er friska, glada och utvilade de närmaste veckorna. :)

Ingrid + Olle sa...

(I:) Jajamensan! Det finns inget jobbigt som inte kan bli ännu värre! Men nu är det så att snickaren som hjälper oss bara kunde just den här veckan, sedan ska han bygga ett helt hus och vara upptagen i evigheters evigheter. Så det är bara att köra på och hoppas att pinan blir kort. Efter detta hoppas jag att vi är både glada, friska och inte helt luspanka. Utvilade är däremot mera tveksamt...