måndag 9 februari 2009

Önskelista

Utan inbördes ordning önskar jag mig:
- Att alla ska vara helt friska. Flera dagar i sträck, samtidigt!
- Att det ska vara bra väder så man kan leka ute.
- Att få sova hela nätter.
- Att hitta allt vi behöver till köket – inte minst en duktig snickare! – som behövs för att bygga om det utan att spräcka vår begränsade budget.
- Att dricka vin och prata tjejsnack en hel kväll och älta småbarnsproblem.
- Att vara långledig och kunna hitta på roliga saker.
- Att få vara sociala och gå bort på middag hos kompisar.
- Att komma igång och träna mer än en halv gång i veckan.
- Att det ska bli vår så det går att leka i parken och i sandlådan.
- Att få lite sol på mitt glåmiga ansikte.
- Ett nytt köksbord som inte flyttar på sig om man råkar blåsa på det.*
- Att slippa putsa fönstren i (v)år (mitt absoluta hatgöra)
- Att gå ut och dricka fredagsöl efter jobbet och vara 25 år igen, för en kväll.
- Att alla dukar ska stryka sig själva (har ett helt skåp fullt)
- Att få vara hemma ensam några timmar och göra vad jag vill.
- Att slippa känna att pengarna inte räcker till allt vi skulle vilja göra hemma.

- - -

*) Innan jag hann lägga ut listan hann vi faktiskt skaffa ett köksbord! Vi var och köpte en noga planerad spisshäll i Kungens Kurva i lördags (tusen tack Hanna för tipset om MediaMarkts rea!) och efteråt fikade vi på Mio. Där råkade vi se ett bord som jag sneglat på länge. Jag skulle bara visa det för Olle och oooa lite om att det var fint, men så visade det sig vara paketerbjudande på bordet med fyra stolar till, i massiv oljad ek för totalt 4.250:- (8.500:-). Det var för bra för att strunta i. Egentligen hade vi tänkt vänta till efter vi har byggt om köket, men var liksom meningen att vi redan nu skulle slippa vårt sorgliga provisorium till köksbord som flyger tvärs över halva köket så fort Matilda sparkar till det. Det här flyttar inte på sig i första taget och det går att slipa om hur många gånger som helst.

Det förra köksbordet sålde vi på Blocket, det växte vi ifrån när Matilda kom. De gamla stolarna får nog gå samma väg. De har varit med sedan jag var liten, ja så länge jag kan minnas. När jag vände på dem upptäckte jag prislapparna från IKEA. De kostade 24:70/st! Någon som vill ärva dem? Maila till mig.
















Före och efter.

Inga kommentarer: