måndag 1 juni 2009

Paoue lainjeh jöd


(O:) Det var en gång en liten "Power ranger" som hade en blank röd dräkt med tuff hjälm och "blixt-spjut-skjutande" fingrar. En dag kom det en "Transformer-drake" med hundra liv och "Eld-attacker" flygande och landade mitt i gatan framför den lille (men oj så farlige) "Power ranger Röd".
- Jag ska förstöra alla bilarna på din gata och spruta eld på ditt hus, sa Transformer-draken.
- Aldrig! det måste jag stoppa! sa Power Ranger Röd bestämt.
Då sköt den elaka Transformer-draken eld-blixtar på ett träd så att det brann upp och blev en bomb.
- Haha! där ser du vilken kraft jag har, skröt Transformer-draken.
- Oj, jag måste stoppa den, jag måste kämpa jättemycket! sa Power Ranger Röd.
Då började Transformerdraken välta bilarna på Sågverksgatan upp-och-ner och sen bet den av avgasrören så att bilarna gick sönder.
- Stopp! sa Power ranger röd och sprutade en "vatten-attack" i munnen på transformerdraken så att den inte kunde spruta eld längre. Sen tog han ett kvastskaft som han brukade jaga sniglar med och bankade transformer-draken rätt på vingen så att han ramlade ner på gatan.
- Ge dig dumma transformerdrake! Jag är starkare än dig för jag har ätit upp min mat, sa Power ranger röd.
- Ha! nu ska jag förstöra din pappas bil, sa transformer-draken.
Då gjorde power ranger röd en super-duper-snurr-attack som gjorde så att Transformer-draken blev snurrig så han kräktes bajs.
- Ge dig nu då! sa power ranger röd.
- OK! din kraft är för stor. Jag ger mig, sa draken. Sen fick den flyga hem igen.
Alla på Sågverksgatan tackade Power ranger röd för att han hade räddat dom. Gladast av alla var Bert som hade en fin Taxibil som Power ranger röd hade räddat.
Power ranger röd gick hem till sig för han skulle sova så att han skulle orka rädda ännu fler nästa dag.
Han var en riktig hjälte.

Sen var dagens "hitta på-saga" över och Oskar var nöjd och sov.

Inga kommentarer: