fredag 12 juni 2009

Nattaktiv

(I:) I går natt gjorde jag ett kardinalfel. Matilda hostade så hela huset hoppade och vid 02:00 gav jag henne hostmedicin för att lindra eländet. Så långt var det ju bra tänkt. Det var bara det att jag använde det enda knep som kunde få Oskar att ta sin medicin när han var liten, jag blandade ut den i saft. Aj då.

Det var som att hälla bensin i en gräsklippare och dra igång den. Vår lilla sockerknarkare gick igång på alla cylindrar och höll igång i flera timmar. Vår säng var en hoppborg och Olle en hinderbana. Själv fick jag fly en trappa ner och kampera på soffan.

Jag blev alltså återigen påmind om varför man heller aldrig, aldrig får ge en klättrosaurus välling när den vaknar på natten. Och härmed lovar jag att jag aldrig, aldrig kommer servera annat än vatten nattetid. Undantaget möjligen Valium och eter ...

Inga kommentarer: