tisdag 5 maj 2009

Modeblogg

(I:) Vi måste starta en modeblogg. En sådan där man lägger ut bilder på dagens "outfit" så att alla i hela världen kan se vad man har på sig vareviga dag, som så många andra gör nowadays. När man har en helt egen stil så kan man ju tillföra något, inspirera andra, göra skillnad i vardagen. Det finns säkert en massa andra tre-/fyraåringar som känner osäkerhet i sina klädval och behöver en guide i modedjungeln.

Oskar komponerar själv sin mundering. Han väljer och vrakar i garderoben på morgnarna och klär på sig själv, helt utan målsmans inblandning. Det känns som att vi har fått en ny guru inom färg- och mönstermatchning.

Dagens outfit består av en rödblårandig tröja med lång ärm + vit kortärmad med brunt kaninmönster utanpå + grå mjukisbyxor med alla fyra fickornas foder hängande ute + gula sverigestrumpor med hälarna ovanpå foten.


Matilda är också med i matchen. Pyamas + en vinterkänga + galonjackehuva är klart avant garde.

2 kommentarer:

Alison sa...

Hahaha! Underbart!

Men tröjkombon var faktiskt riktigt lyckad tycker jag. Dock något som bara barn kommer undan med.

Ingrid + Olle sa...

Eller hur! Jag är dock lite nöjd över att jag lyckas låta bli att lägga mig i och i stället uppmuntra honom att välja själv. Han behöver inte överta mitt låsta sätt att se på färg och form. Om något är bakochfram eller utochin så kan jag tänka mig att lägga näsan i blöt, dels för att det blir obekvämt och dels för att de kanske undrar på dagis om han har föräldrar eller inte...