måndag 14 september 2009

Favorit från Fjällräven


På förskolan ska de göra en utflykt i skogen en gång i veckan. Fjorton små tvååringar ska ut och traska bland kottar och löv med varsin ryggsäck på ryggen. I ryggsäcken ska de ha varsin liten frukt, varsin liten vattenflaska och varsitt litet sittunderlag.

När Oskar fyllde ett år fick han en söt grön Mini-Kånken av sin snälla moster. Nu när jag gav mig ut på jakt efter en ryggsäck till Matilda så hittade jag den här godingen i Naturkompaniets stora sortiment. Samma modell, samma färg men med röda band.

Vi är väldigt förtjusta i den, jag och Matilda.

2 kommentarer:

Alison sa...

Mini-Kånken regerar! Även Franken ska få en sådan när det är dags för riktiga dagisutflykter. Storebror har redan den klassiska gröna. Vi får se vilken färg det blir till Frank. De har så fina färger! Är lite sugen på den gula, även om den inte är så praktisk smutsmässigt ...

Ingrid + Olle sa...

Jag håller med. Det finns en annan fin, mer modern, miniryggsäck från Fjällräven också. Den stod jag och klämde på länge, men så insåg jag att inget går upp mot den klassiska Kånken. Och jag är fånigt nöjd över det fanns just en klassiskt grön men med röda band så att barnens ryggsäckar är så lika som möjligt utan att de behöver kivas om vems ryggsäck som är vems.
Hade du en själv som liten? Det hade jag (innan Salomon-ryggsäcken, som var ett måste senare) men till min förvåning är jag inte längre säker på vilken färg den hade ... trots att det var helt identitetsavgörande då. Mörkblått var coolast och svårast att få tag i har jag för mig. Tror att min var ljusblå. Jaja, roligt med Mini-Kånken iallafall!