tisdag 14 april 2009

Oskar i galen tunna

(I:) Svägerskorna och jag pratade lite i helgen om vikten av att filma sina barn. Annars ångrar man sig, fick jag höra, och jag tror säkert att det stämmer.

Vi filmade tyvärr inte Oskar ordentligt när han var bebis. Videokameran vi hade köpt enkom för ändamålet blev stulen dagen innan vi skulle åka till Korea och hämta Oskar. Vi fick låna en kamera till resan men sedan blev det inte av att vi köpte en ny förrän det var dags att hämta Matilda.

Som tur är har jag åtminstone filmat lite grann med alla mina digitala kompaktkameror. Kvaliteten är låg, men oj vilket bra stöd för minnet dessa filmsnuttar är. Det är ju omöjligt att minnas språk, rörelsemönster och alla roliga babbelljud utan rörlig film.

Efter att ha hittat den här lilla filmen på Oskar så vågar jag nog hävda det jag länge misstänkt, att 2-årsåldern är den absolut gulligaste åldern. Och att han är den absolut gladaste kille som finns.

Inga kommentarer: